روغن سوزی خودرو

تاریخ ارسال : ۱۴۰۱/۱۰/۱۴

روغن سوزی ماشین یکی از ایرادات و مشکلات رایج برای خودرو به شمار می آید که به واسطه علائم مختلفی بروز پیدا می کند. به طور کلی، موتور اتومبیل همواره در فضایی که تحت عنوان محفظه احتراق شناخته می شود، کار می کند و در سیلندر سوخت را می سوزاند. به همین جهت، وجود روغن موتور کمک می کند تا اصطکاک بین قطعات کم شود و این فرآیند به شکل بهتری به انجام برسد. در برخی موارد پیش می آید که خودرو به روغن سوزی می افتد و این امری کاملا طبیعی به شمار می افتد. در ادامه به بررسی علل روغن سوزی ماشین بپردازیم و علائم و نشانه های آن را شرح دهیم.

علت روغن سوزی ماشین

علائم و نشانه های روغن سوزی ماشین

روغن سوزی به حالتی اطلاق می شود که خودرو، علاوه بر سوخت، مقداری از روغن موجود در موتور را نیز بسوزاند. در این حالت دودی آبی رنگ از دهانه اگزوز به بیرون منتشر می شود. موارد زیر را می توان به عنوان شایع ترین نشانه های روغن سوزی ماشین در نظر گرفت:

به وسیله این نشانه ها می توان احتمال ایجاد روغن سوزی ماشین را در نظر گرفت و برای بررسی مشکل احتمالی، نسبت به تست روغن سوزی خودرو اقدام نمود.

علل روغن سوزی ماشین

پس از آشنایی با نشانه های روغن سوزی ماشین، قصد داریم به بررسی علت روغن سوزی ماشین پرداخته و آن را از جنبه های مختلف بررسی نماییم. موارد زیر جزو رایجترین علل بروز روغن سوزی ماشین است:

هنگامی که مشکلات نظیر موارد بالا به وقوع می پیوندد، ممکن است در نهایت به روغن سوزی ماشین منجر شود. پس لازم است تا در حین ایجاد چنین مشکلاتی، بلافاصله برای رفع آن ها اقدام نمایید تا عوارض دیگری برای خودرو ایجاد نشود.

روغن سوزی ماشین

چطور مشکل روغن سوزی را برطرف کنیم؟

روغن سوزی ماشین را می توان به عنوان یک مشکل حاد در نظر گرفت که برای برطرف کردن آن، به ابزار، تخصص و مهارت نیاز است. به همین جهت پیشنهاد می کنیم که برای تست روغن سوزی خودرو، ماشین خود را به یک متخصص با تجربه و متبحر بسپارید. زیرا این افراد معمولا برای سنجش مشکلات، از ابزاری نظیر کمپرس سنج استفاده می نمایند. بدین وسیله می توانند به صورت کاملا دقیق، سیلندر های آسیب دیده را مشخص نموده و برای تعمیر آن اقدام نمود.

پیشگیری از روغن سوزی خودرو

در نهایت به نظر می رسد که بهترین راه برای درگیر نشدن با مشکل روغن سوزی ماشین، استفاده از شیوه های است که به پیشگیری از روغن سوزی خودرو کمک می کند. راهکار های پیشگیری از روغن سوزی به شرح زیر است:

با رعایت نکات فوق می توانید از بروز روغن سوزی ماشین جلوگیری نموده و به حفظ سلامت خودرو کمک کنید.