سپر ماشین

تاریخ ارسال : ۱۴۰۱/۱۲/۱۴

وظیفه سپر خودرو چیست

یکی از چالش‌ های بزرگی که صنعت خودروسازی با آن مواجه گردیده است، ارائه وسایل نقلیه با ایمنی بالاتر و هزینه‌ های رقابتی است. همواره طراحی خودروها با هزینه‌ های اقتصادی، ایمنی بالا و زیباشناسی چالش بزرگی برای مهندسین خودرو می باشد. معمولاً طراحان خودرو به سپر ماشین اهمیت زیادی می دهند. در واقع این قسمت از خودرو، ایمنی سرنشینان در هنگام تصادفات را تا حد مشخصی تضمین می کند. علاوه بر آن موجب محافظت از دیگر قطعات خودرو می گردد. سپرهای ماشین در وسایل نقلیه مختلف به هنگام تصادفات، انرژی ناشی از ضربه را جذب نموده و موجب کاهش آسیب ها می گردند.

انواع سپر خودرو کدامند

امروزه تولیدکنندگان خودرو، علاوه بر اینکه در طراحی سپر ماشین تغییراتی ایجاد نموده اند، تنوع بسیاری در متریال آنها نیز به وجود آورده اند. سپرهای خودرو در بازار در سه دسته پلاستیکی، فایبرگلاس و آبکاری شده وجود دارند. در زمان های گذشته این قطعه جدا از بدنه خودرو قرار می گرفت. اما امروزه در صنعت خودروسازی، این قطعه به صورت یکپارچه با بدنه تولید می شود. سپرهای چسبیده به خودروها در نمونه های کامپوزیتی، از پرکاربردترین نوع این محصولات هستند. در تولید آنها از مواد پلیمری بر پایه فلز استفاده می شود. از دیگر سپرهای خودرو موجود در بازار باید به سپرهای فلزی اشاره داشت. این سپرها بیشتر برای خودروهای نظامی و آفرودی مورد استفاده قرار می‌ گیرند. این محصولات کارایی بالایی دارند و موجب محافظت بیشتر از اجزای فنی خودرو می گردند.

سپر خودرو

نشانه های خرابی سپر ماشین

سپر ماشین برای از بین بردن هرگونه فشار و ضربه ناشی از تصادف، بر روی خودرو نصب می شود. بنابراین هنگام رانندگی باید این قسمت از خودرو چک شود تا از حوادث احتمالی جلوگیری گردد. البته نشانه های بسیاری هنگام خرابی سپر خودرو وجود دارند که با توجه به آنها می‌ توان به موقع برای تعویض سپر اقدام نمود. یکی از نشانه خرابی سپرها وجود ترک بر روی آنها است. ترک های کوچک را می توان با فایبرگلاس پوشاند، اما ترک هایی که اندازه های بزرگتری دارند، سبب از بین بردن ساختار یکپارچه سپر می شوند. این ترک ها ضربات ناشی از تصادف را کمتر جذب می کنند، به همین دلیل هم باید تعویض شوند. هنگامی که رنگ قرار گرفته بر روی سپر با خط و خش پوشیده شده باشد هم نشان می‌ دهد که سپر فرسوده گردیده است. بنابراین در این زمان، سپر ماشین باید تعویض شود تا از خودرو محافظت نماید.

انواع سپر ماشین دارای ضربه گیرها و قلاب هایی هستند که به بدنه خودرو نصب می‌ شوند. هنگامی که این قلاب ها خراب شده یا می شکنند، موجب آویزان شدن سپر می گردند. ممکن است که خرابی قلاب ها موجب افتادن سپر ماشین بر روی جاده شده و خرابی کامل آن را به دنبال داشته باشد. هنگامی که قلاب ها آسیب‌ می بینند، صداهای ناهنجاری تولید می کند که قطعا متوجه خرابی آن خواهید شد. در این زمان می توانید قبل از تعویض سپر ماشین، اقدام به تعویض قلاب های آسیب‌ دیده نمایید.

انواع سپر ماشین

خرید سپر ماشین به صورت اینترنتی

سپر که از اجزای اصلی هر خودرو به شمار می‌ رود، حتماً باید در زمان خرابی تعمیر یا تعویض شود. بیشتر افراد که اقدام به تعویض این قطعه می‌ نمایند سعی در خرید این محصول با نرخ مناسب دارند. امروزه راهکارهای متعددی برای خرید این محصولات نیز وجود دارد. خریداران می توانند در زمان کوتاه، خرید سپر ماشین را انجام دهند. با پیشرفت تکنولوژی و دسترسی آسان به سایت های معتبر فروش انواع لوازم یدکی خودرو، می توان سپر ماشین را به صورت اینترنتی تهیه نمود. این مجموعه فروش از مراکز عرضه مستقیم سپر ماشین خودرو تیبا، شاهین، پراید و ساینا است. خرید سپر انواع خودروهای ذکر شده از این مجموعه لوازم یدکی خودرو با ضمانت اصالت کالا انجام می‌ شود. همچنین انواع متعدد از آنها با بهترین قیمت به فروش می‌ رسند. خریداران می‌ توانند پس از ثبت سفارش محصولات مدنظر، آنها در مدت زمان کوتاهی در محل مورد نظر تحویل بگیرند.