سگ دست ماشین

تاریخ ارسال : ۱۴۰۱/۱۲/۱۲

سگ دست ماشین چیست و چه کاربردی دارد

در سیستم جلوبندی خودرو یکی از اجزای اصلی سگ دست ماشین است. این قطعه جنسی فلزی دارد. جنس این محصول از چدن بوده که توسط کارگاه های ریخته گری تولید می شود. استفاده از این محصول در جلوبندی خودرو، سبب متصل نمودن برخی قطعات مانند کمک فنر، چرخ و توپی می شود. در واقع این محصول یک رابط اصلی برای انتقال دادن میزان نیروی گیربکس به قطعاتی مثل چرخ های خودرو است. در تمامی خودروها و در سیستم جلوبندی، تمامی اجزا با یکدیگر مرتبط می باشند. بنابراین هر چه عملکرد قطعات موجود در سیستم جلوبندی مانند سگ دست مناسب تر باشد، قطعاً اثرگذاری آن برای عملکرد خودرو بهتر خواهد بود. مهم ترین کاربرد سگ دست خودرو در جلوبندی خودروها است. این قطعه آسیب های ناشی از ضربات جاده‌ ای به سیستم جلوبندی را کاهش می دهد.

آشنایی با سگ دست ماشین

سگ دست ماشین بر قسمت های مختلف مثل سیستم تعلیق و فرمان تاثیر بسیاری دارد. در واقع سیستم جلوبندی باعث می‌ شود تا خودرو در جاده های با چاله های بسیار زیاد، کاملاً هماهنگ عمل نماید. سگ دست در سیستم فرمان، در قسمتی از اکسل خودرو قرار می گیرد. سگ دست پس از اینکه به شاسی خودرو متصل می‌ شود، موجب فراهم نمودن عملیات به حرکت درآوردن خودرو می شود. سگ دست ماشین شامل دو بوش در اطراف خود می باشد که به شاسی موجود در خودرو و سیستم تعلیق متصل می گردد. طراحان این قطعه به هنگام تولید آن به استحکام این محصول اهمیت بسیاری می‌ دهند. به دلیل اینکه این قطعه به شاسی اتومبیل متصل می گردد، باید تحمل وزن خودرو و ضربات جاده را داشته باشد.

علائم خرابی سگ دست ماشین

یکی از قطعات کم استهلاک در خودروها سگ دست ماشین است. این قطعه به سبب اینکه با استفاده از آلیاژ چدن تولید می‌ شود استحکام بالایی دارد. اما در برخی مواقع ضربات شدید و یا تصادف خودرو باعث خرابی این قطعه می گردد. هنگامی که سگدست دچار آسیب شود قطعاً مکانیسم خودرو نیز با اختلال مواجه می‌ شود. به طور مثال پس از خرابی سگدست، خودرو به یک سمت کشیده می شود. همچنین هنگامی که این قطعه آسیب ببیند، موجب آسیب رساندن به قطعات جلوبندی مثل فنرها و طبق ها نیز می گردد. پس بهتر است بدانید که هر گونه مشکل در سگدست ماشین موجب آسیب رساندن به تمامی قطعات جلوبندی می شود.

یکی دیگر از علائم خرابی سگ دست ماشین بروز صدای تق تق، پس از چرخاندن فرمان در پیچ ها است. این قطعه به هنگامی که آسیب می بیند، بر روی زاویه چرخ های خودرو تأثیر مستقیم می گذارد. بنابراین می تواند در رانندگی نیز اختلال ایجاد نماید. پس بهتر است که در هنگام خرابی این قطعه، اقدام به تعویض آن نمود. البته سگ دست ماشین قابل تعمیر است، اما قیمت خرید نمونه جدید آن نیز مناسب می باشد. بنابراین افراد می‌ توانند به جای تعمیر آن، اقدام به تعویض سگدست نمایند. در صورت تعویض زودهنگام این قطعه، دیگر قطعات موجود در جلوبندی آسیب نخواهند دید.

خرابی سگ دست خودرو

قیمت انواع سگدست خودرو

سگدست ماشین از قطعاتی است که دارای نمونه های متفاوت در بازار می باشد. این محصول با توجه به نوع خودرو با ظاهری متفاوت تولید می گردد. اما باید بدانید که عملکرد آن در تمامی خودروها کاملاً یکسان است. قیمت این محصول بر اساس مدل و ظاهر متفاوت می باشد. به طور مثال قیمت سگ دست ماشین پراید با دیگر خودروها متفاوت است. قیمت سگ دست خودروهایی مثل پراید، ساینا و تیبا مناسب تر از دیگر خودروها می باشد. خریداران این محصول در زمان خرید آن، باید دقت نمایند که سگ دست ماشین هیچ گونه زدگی نداشته باشد. هر گونه آسیب در این قطعه مستقیم بر روی عملکرد سیستم جلوبندی خودرو تاثیر می گذارد.

در سایت این مجموعه فروش انواع سگ دست ماشین از نمونه های مختلف وجود دارند. خریداران می توانند در مدت زمان کوتاه، این محصول را مناسب با نوع خودروی خود یافت نموده و خریداری نمایند. همچنین این مجموعه، امکان مقایسه این قطعات را از لحاظ قیمت و کیفیت برای مشتریان فراهم نموده است. خریداران پس از مشاهده محصول مورد نظر خود در این سایت، می توانند آن را در سبد خرید خود قرار دهند. پس از ثبت سفارش در این سایت، محصول مورد نظر مشتریان در مدت زمان کوتاهی با تضمین کیفیت برای آنها ارسال می شود.