اگزوز ماشین

تاریخ ارسال : ۱۴۰۱/۱۲/۰۹

اگزوز ماشین چگونه عمل می کند

هنگامی که ماشین شروع به کار کردن می نماید، در داخل موتور آن هزاران انفجار کوچک رخ می دهد. هر کدام از این انفجارها نیرو تولید نموده و هنگامی که به پیستون ها فشار می آورند، خودرو بهترین عملکرد را دارد. اما عوارض جانبی انفجار پس از تولید نیرو، گازهای باقی مانده است. این گازها حاوی مواد شیمیایی بسیار خطرناک هستند. این گازهای شیمیایی شامل مونوکسید کربن، دی اکسید کربن، نیتروژن و هیدروکربن ها می باشند. سیستم اگزوز ماشین برای پیشگیری از ورود گاز ها به محفظه ماشین و کاهش آلودگی هوا طراحی شده است. در وسایل نقلیه مدرن، اگزوز به گونه ای طراحی شده است تا بتواند عملیات بیشتری انجام دهد.

عملکرد اگزوز خودرو

سیستم اگزوز ماشین سه عملکرد مهم و اساسی دارد که از جمله آنها، باید به هدایت تمامی دود موتور از طریق اگزوز به پشت خودرو اشاره داشت. همچنین برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ ای با تعداد مواد شیمیایی کمتر نیز مورد استفاده قرار می گیرد. اگزوز ماشین، صدای ناشی از انفجارها در طی فرآیند احتراق سوخت را هم کاهش می‌ دهد. اگزوز خودرو از لوله ها و محفظه های بسیاری تشکیل شده است. این سیستم از موتور خودرو شروع شده و تا قسمت عقب خودرو ادامه پیدا می کند. البته قطعات سیستم اگزوز متنوع هستند.

وظیفه ی اگزوز خودرو

اگزوز ماشین قطعه یدکی مهم در خودروها است که برای کاهش صدا و آلایندگی استفاده می‌ شود. صدای غیر منتظره موتور گاهی اوقات باعث ایجاد مشکلات شنوایی می گردد؛ به همین خاطر هم استفاده از اگزوز صدا را کاهش می دهد. با استفاده از اگزوز ماشین انتشار گازهای گلخانه ای و آلاینده های مضر از احتراق موتور خودرو کاهش پیدا می نماید. برای پیشگیری از ورود گازهای گلخانه ای به داخل کابین خودرو، باید آنها را از محفظه موتور دور نمود. این عمل با استفاده از سیستم اگزوز خودرو امکان پذیر است. در واقع عامل مهم آلودگی هوا دود ناشی از اگزوز موتور خودرو است که با استفاده از اگزوز می توان آلودگی هوا را کاهش داد.

سیستم اگزوز ماشین، وظیفه پاکسازی آلاینده های مضر را بر عهده دارد. همچنین این سیستم می‌ تواند بر عملکرد کلی خودروها نیز تاثیر بگذارد. بنابراین بسیار مهم است که کاملا اصولی و استاندارد طراحی شود. اگزوز ممکن است در ابتدا بسیار پیچیده تر از آنچه تصور می کنید به نظر برسد. اما باید بدانید که این قطعه کاملا ساده بوده که با طراحی استاندارد، موجب عملکرد بهتر خودرو می شود.

نشانه های خرابی اگزوز ماشین

در برخی مواقع اگزوز ماشین به مرور زمان با مشکلات رایجی مواجه می شود که با عیب یابی اگزوز خودرو در زمان مناسب، می توانید مشکلات آن را برطرف نمایید. برخی از علائم هشدار دهنده خراب شدن اگزوز عبارتند از کشیده شدن اگزوز بر روی زمین که صدای بلندی نیز تولید می نماید. هنگامی که اگزوز خودرو از بدنه خودرو جدا شود، بر روی زمین کشیده شده و صداهای بلندی تولید می کند. هنگامی که صدای اگزوز بلندتر از حد معمول باشد، نشان می دهد که در سیستم اگزوز ماشین خرابی به وجود آمده است. خروج بوی غیرعادی از اگزوز خودرو نیز نشان دهنده خرابی این قسمت از ماشین است.

عواملی مثل رطوبت سبب زنگ زدگی و فرسوده شدن اگزوز ماشین می شوند. بنابراین اگر خودروی شما دارای اگزوز پوسیده یا زنگ زده است، بهتر است در اسرع وقت آن را تعویض نمایید. تعویض دیرهنگام اگزوز خراب، باعث خروج گازهای سمی از موتور خودرو می شود؛ در نتیجه برای سرنشینان خودرو خطراتی ایجاد می نماید. پس با توجه به نشانه های ذکر شده، می توانید سیستم اگزوز خودرو را عیب یابی نموده و سپس اقدام به تعویض آن نمایید.

عیب یابی اگزوز خودرو

سخن پایانی

در بسیاری از مواقع افراد نمی دانند که سیستم اگزوز ماشین نیز، نیاز به بررسی منظم دارد تا وجود هر گونه مشکل در آن شناسایی شود. خوشبختانه تشخیص اینکه چه زمانی اگزوز خودرو شما نیاز به تعمیر دارد، بسیار آسان است. یکی از نشانه ‌های هشدار دهنده فرسوده شدن یا آسیب دیدن سیستم اگزوز، بروز صداهای بلند و غیرعادی است. اگر شما هم جزء افرادی هستید که به سلامت خودروی خود اهمیت می دهید، می توانید در هنگام خراب شدن اگزوز خودرو اقدام به تعویض آن نمایید.

این مجموعه فروش اینترنتی، اگزوز انواع خودروهای مختلف مثل پراید، تیبا، ساینا و شاهین را هم با قیمت عالی و با تضمین کیفیت به مشتریان عرضه می کند. بنابراین شما نیز می توانید برای خرید این محصول به صورت اینترنتی اقدام نمایید و پس از ثبت سفارش محصول مورد نظر در این سایت، کالای خود را در کمترین زمان ممکن تحویل بگیرید.