پمپ هیدرولیک ماشین

تاریخ ارسال : ۱۴۰۱/۱۲/۰۶

پمپ هیدرولیک ماشین چیست و چه کاربردی دارد؟

پمپ هیدرولیک ماشین از قسمت های مهم خودرو است که کمک می کند سیستم های فرمان، ترمز و… به شکل مناسبی کار کنند. پمپ هیدرولیک خودرو باعث می شود فرمان چرخش راحتی داشته باشد. اگر با خودروهای فرمان غیر هیدرولیک رانندگی کرده باشید، متوجه شدید که فرمان این خودروها در سرعت های پایین بسیار سفت می شود. در حال حاضر تمامی خودروهای جدید دارای فرمان هیدرولیک هستند. این موضوع باعث می شود رانندگی نرمی را تجربه کنید.

کاربرد پمپ هیدرولیک خودرو

عملکرد پمپ هیدرولیک خودرو بدین صورت است که در زمان چرخش فرمان، هیدرولیک را با فشار به ناحیه فرمان می رساند. میله ای که هیدرولیک به آن می رسد، به دنده و فرمان متصل می باشد، بنابراین یک رانندگی راحت و آسان را برای شما فراهم می کند.

پمپ هیدرولیک ماشین برای سیستم تعلیق نیز کاربرد دارد. این تعلیق به کمک فنرهای مستقل انجام می شود. در واقع این کمک فنرها برای کاهش و افزایش فشار از پمپ هیدرولیک خودرو استفاده می کنند.

پمپ هیدرولیک ماشین دستگاهی است که برای تبدیل انرژی مکانیکی به نیروی هیدرولیکی استفاده می شود. این پمپ در زمان کار دو فرآیند را با هم انجام می دهد. ابتدا یک خلاء در قسمت ورودی پمپ به وجود آورده و این فشار، سیال را از مخزن به پمپ عبور می دهد. این فرآیند نتیجه تلاش مکانیکی پمپ هیدرولیک می باشد. عملکرد دوم پمپ نیز مربوط به انتقال سیال به خروجی پمپ می باشد. این کار نیز برای عبور سیال هیدرولیک از سیستم هیدرولیک انجام می شود. پمپ های هیدرولیک دارای انواع مختلفی هستند. این پمپ ها می توانند پمپ پیستونی محوری، پمپ دنده ای، پمپ پیستونی شعاعی و پمپ صفحه ای باشند.

پمپ هیدرولیک خودرو

دلایل خرابی پمپ هیدرولیک خودرو

زمان تعویض پمپ هیدرولیک پراید، تیبا، ساینا، شاهین و کوییک

سیال هیدرولیک باید هر چند وقت یکبار تعویض شود. این سیال ها بعد از گذشت مدتی کارایی خود را از دست می دهند. سیالات بیش از اندازه آلوده، باعث تشکیل رسوب یا اختلال در عملکرد پمپ می شوند.

پمپ هیدرولیک ماشین می تواند چندین سال دوام بیاورد، چون طراحی استاندارد و ساده ای دارد. با این حال، سبک رانندگی، نوع پمپ، کیفیت پمپ، شدت رانندگی و… می توانند بر زمان تعویض پمپ اثر بگذارند.

نشانه های خرابی یا تعویض پمپ هیدرولیک

کاربرد پمپ هیدرولیک خودرو

تعمیر پمپ هیدرولیک خودرو

برای تعمیر پمپ هیدرولیک خودرو به افراد متخصص و کارشناس مراجعه کنید. بهتر است پیش از مراجعه برای تعمیر، ابتدا وضعیت سیال هیدرولیک را بررسی کنید. در برخی از موارد سطح ناکافی سیال می تواند باعث بروز علائم خرابی پمپ هیدرولیک شود. در این حالت، فقط کافی است کمی سیال به پمپ اضافه کنید. برای چک کردن وضعیت سیال، سطح مایع را از درون مخزن بررسی کنید.

اگر تعمیر پمپ مربوط به هیدرولیک فرمان باشد، احتمالاً باید قطعاتی مثل آب بندهای روغن، واشر یا یاتاقان ها تعویض شوند. در برخی از موارد با جدی بودن مشکل، مجبور به خرید مجموعه کامل پمپ خواهید شد.