فیلرگیری سرسیلندر پراید

تاریخ ارسال : ۱۴۰۱/۰۹/۲۹

اهمیت فیلرگیری سرسیلندر خودرو

یکی از مهم ترین مسائل در خودروهایی مانند پراید، توجه نمودن به زمان باز و بسته شدن سوپاپ ها است. این مورد اگر در زمان دقیق بررسی نشود، با تغییرات کوچک در زمان موجب عدم عملکرد درست خودرو می گردند. برای این که سوپاپ ها سرسیلندر پراید در محل مورد نظر خود، به راحتی به سمت بالا و پایین حرکت کنند مقدار کمی خلاصی دارند. به مرور زمان و با حرارت دیدن سوپاپ ها، میزان خلاصی آن ها بیشتر می شود. در صورت خلاصی زیاد یا کم سرسیلندرهای خودرو بخش قابل توجه ای از فشار احتراق در درون سیلندر، موجب افزایش حرارت موتور خودرو می شود.

در زمان های گذشته به دلیل این که برای تولید قطعات موتور از آلیاژهای نامرغوب استفاده می کردند، افراد در زمانهای مشخص باید اقدام به فیلرگیری خودروهای خود می نمودند. اما با پیشرفت تکنولوژی و ساخت قطعات مرغوب، زمان فیلرگیری اولیه هنگامی که است که سرسیلندر پراید باز می شود و تعویض سوپاپ انجام می گیرد. فیلرگیری در خودروهای گازسوز، از مهم ترین راهکارها برای کاهش صدای غیر طبیعی موتور و داغ شدن بیش از اندازه موتور خودرو است.

مراحل تنظیم فیلر سرسیلندر پراید

برای تنظیم فیلر سرسیلندر پراید حتما باید به تعمیرکارانی که در این زمینه تخصص کافی دارند مراجعه نمایید. تعمیرکاران ماهر با باز کردن چرخ های خودرو و بلند کردن آن از زمین، قسمت های مختلف بین موتور و گیربکس را به حرکت در می آورند. این افراد تمامی پیچ های در سوپاپ را باز نموده و بررسی می کنند. پس از بررسی نمودن به فرض مثال اگر سرسیلندر ۴ آماده فیلرگیری باشد، با استفاده از آچار مهره دارای سایز ۱۰ پیچ مغزی درون تنظیم فیلر را باز می کنند.

پس از آن با استفاده از یک پیچ گوشتی، پیچ درون مغزی سوپاپ را سفت می کنند تا در محل خود بدون حرکت باقی بماند. این امر نیاز به مهارت دارد؛ به این خاطر که در صورت سفت شدن زیاد، تاچ سوپاپ به صورت کامل قفل می گردد.  اگر پیچ سوپاپ شل تر بماند حرکت آن آزادانه خواهد بود. مهم ترین اصل در فیلر زدن خودرو، استفاده از آچارهای مناسب و قرار دادن پیچ در زاویه درست است. بنابراین برای تنظیم نمودن فیلر سرسیلندر پراید، حتما باید به افراد با تجربه در این حوزه مراجعه کنید.

فیلرگیری خودرو

مزایای فیلرگیری سرسیلندر پراید

اشخاصی که دارای خودروی پراید از نوع گازسوز هستند، باید حتماً در زمانهای مشخص برای فیلرگیری سرسیلندر پراید اقدام نمایند. از مزایای فیلرگیری سرسیلندر خودرو می توان به موارد زیر اشاره داشت.

برای بهره وری از مزایای فیلرگیری خودرو، باید افرادی که در این زمینه فعالیت می‌ کنند به خوبی سوپاپ ها را برای فیلرگیری بشناسند. سپس میزان لقی آنها را به دست آورند و پس از به دست آوردن میزان لقی، بر حسب دستور کارخانه آنها را در حالت گرم یا سرد فیلرگیری نمایند.

مزیت های فیلرگیری سرسیلندر